5 Nisan 2016 Salı

MAHBUBE'YE HÂL BEYÂNI

İyi değilim Mahbube.
İlk kez bulutlar yük üzerimde
ve ilk kez yolculuk uzun.
Kimse farkında değil
huzursuz olduğumuzun...
İyi değilim Mahbube.
İlk kez yıldızlar dargın bana
ve ilk kez sükûnet uzun.
Kimse farkında değil
mutsuz olduğumuzun.

Eskiden tamamlar gibiydi
her şiiri gözlerin.
Şimdilerde maviliklerin en azılı hasmıyım.
Bir de bıraktım bana dargın
yıldızları saymayı.
Hem küllükler doluydu ağzına kadar,
hem bu saatlerde şiirler gaddar...

İyi değilim Mahbube.
Ne ince alayları seziyorum artık,
ne siyasi tarih meraklısıyım.
Ama ben hep bıraktığın yerdeyim.
Bir Türkmen sagusuyla yine ağlıyorum.
Halâ sıskayım, hafif de kambur.
Yine caz dinlerim, arada tanbur.
İyi değilim Mahbube.
Spor ayakkabı giyiyorum.
Ne kalın sözleri kovalıyorum artık,
ne ceza hukuku meraklısıyım.

Eskiden gezdirir gibiydi
her şehiri gözlerin.
Şimdilerde seyahatlerin en azılı hasmıyım.
Bir de bıraktım bana karanlık
yollara bakmayı.
Hem param yoktu bir kuruş kadar,
hem bu saatlerde şehirler gaddar...

İyi değilim Mahbube.
Bunda suçun çok...

Bleda YAMAN

2 yorum:

  1. Bıraktığın yerdeyim
    Anlarsın tek yüreğim
    Gönül dağındaki kuytu
    Çelik ağlarla örülü
    Siyasi tarih mi dedin
    Şahidiyim direnişin
    Baştan sona siyasi
    Sevdanın sevgilisi

    İyiyim BLEDA iyi
    YAMAN gavgalardan
    Yarasız çıkmış gibi
    Ve hala
    bıraktığın yerdeyim
    ...
    Halitbeyoğlu

    YanıtlaSil