29 Kasım 2016 Salı

HALEP AĞIDI

Yüz yıllık hasretim, bin yıllık yurdum;
Tarumar eylenen Halep yanıyor!
Zalimin zulmünü nice duyurdum,
Sanki oyuk oyuk yaram kanıyor!

Ey yüreği volkan, pusatsız yiğit;
Seni vuran puşttur, unutansa it!
Varsın acun çeksin vicdana kilit,
Türk, günde beş vakit seni anıyor!

Gözünden kan sızan günahsız balam,
Huzurlu gecesiz, sabahsız balam...
Sana bunu yapan Allah'sız, balam!
Seni öldürmekle yendi sanıyor!

Ne bilsin Halep'i cehil birisi,
Ne ceddi hatrında ne de dirisi.
Gayrımız olamaz, hele Kilis'i
Antep'i bilenler iyi tanıyor!

Orada bir bozkurt: Selami Aynur!
Cüreti kalbime ansızın vurur...
Kim demiş ulu Türk bir ömür uyur?
Aç vefa gözünü, bak uyanıyor!

Gördüğün pek kadim şehit kervanı;
Yönü Kızılelma, seyret rahvanı.
Tanrı tayin eder yola revanı,
Bul, hangi çileli yol tıkanıyor?

Yüz yıllık hasretim, bin yıllık yurdum;
Tarumar eylenen Halep yanıyor!
Zalimin zulmünü nice duyurdum,
Sanki oyuk oyuk yaram kanıyor!
...

Bleda YAMAN

2 yorum:

  1. Sevgili Bleda,
    Maalesef her şeyde olduğu gibi Suriye sorumunda da ilgileniyor muş gibi yapıyoruz. Ne Kadim suriyenin sadık dostları olduğumuzu ne de Halep'in 1200 yıllık Türkmen kenti olduğunu bilmiyoruz.
    Kısacası, hem cahil hem de Cesurmuş gibi yapan korkaklar sürüsünün yönetiminde,ölüme veyahut ölümüne sürükleniyoruz!
    Yüreğine, kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil