11 Mayıs 2026 Pazartesi

YALNIZLIK BAYRAMI

Merhaba ey benim yüce yalnızlığım.

Her bakışta dalga dalga kabaran kederim.

Merhaba ey sonsuz boşluk, merhaba!

Sol yanımı vurur gurbetim, hasretim…


Uyandım bu sabah Alpler’e baktım.

Ne bir Toros ne bir Kaçgar 

ne de Süphan’dı…

Yemyeşil çayırlarda umutlar uyandı.

Gece oldu, göğümde

yabancı kandiller yandı.


Vardım Konstanz’a, Bodensee’ye baktım.

Ne bir Eğirdir ne bir Eber

ne de Mogan’dı…

Yaban ellerde, Nemçe diyarında

Türkçe sevdim, türkü sevdim 

Türkçe işittim.

Süleyman’ın Ordusunda harp edilen bir andı.

Bu sefer şehirler değil

ruhlar usandı!


Gezdim, gördüm gavur çiçeğini.

Ne bir Leyla ne bir Güntülü

ne de Hanım Sultan’dı…

Elbet buraya her gelen

ebedi kalırım sandı.


İşte o sabah, o bayram sabahı

yalnızlığım bayramlığını giydi,

cepkeni kuşandı.

Ayıldım o sabah kuşlara baktım.

Ne bir laçin ne bir güvercin

ne de doğandı…


Masmavi ufukta vuslat uyandı.


Bleda YAMAN, Bregenz, Mart 2026 (Ayarsız Dergi Nisan 2026 sayısı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder